بازیهای کامپیوتری

همه چیز درباره بازیهای کامپیوتری

بازیهای کامپیوتری

همه چیز درباره بازیهای کامپیوتری

معرفی بازی The Movies

بازی  The Movies در سبک شبیه سازی میباشد و به نوعی میتوان آنرا بازی ای استراتژی-بیزینسی دانست.این بازی ساخت Lionhead میباشد و با اینکه سال ساخت آن 2005 است،اما بازی بسیار جالب و طبیعی ای است و یکی از بازی های بسیار جذاب سبک شبیه سازی میباشد.





در بازی شما صاحب یک استودیوی فیلم سازی هستید و کنترل همه ی آن استودیو در دستان شماست،از ساختن ساختمانهای فیلم سازی و صحنه های فیلم برداری گرفته ...تا استخدام کارگران ساختمانی،کارکنان نظافتی،بازیگران ،آموزش بازیگران و....


اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب:


بازی از سال 1920 آغاز میشود و شما میتوانید انتخاب کنید که از یک استودیوی از پیش ساخته بازی را شروع کنید و یا از استودیو ای کاملا خالی که خودتان باید یکی یکی ساختمانهای ضروری و همچنین صحنه های مختلف فیلم برداری را بسازید،شروع کنید.

در ابتدای بازی شما مبلغی پول در اختیار دارید که با آن باید ساختمانهای شهرک فیلم سازی خود را بسازید،ساختمانهایی از قبیل محل فیلم نامه نویسی،محل آماده سازی فیلم،کابین مخصوص استراحت و تفریح بازیگران و کار گردانان و...

و همچنین برای اینکه بازیگران و کارگردانهایتان بتوانند در ژانرهای مختلف فیلم ها از قبیل اکشن،ترسناک،رمانتیک،فضایی، کسب تجربه و ایفای نقش کنند،باید صحنه های مختلفی نیز در شهرکتان احداث کنید صحنه هایی شامل:جنگل(مخصوص ژانر ترسناک و رمانتیک)،دنیای فضایی(مخصوص ژانر فضایی-تخیلی)،خیابان(مخصوص ژانر اکشن)و....




البته همانطور که گفته شد شما وظایف زیادی در بازی دارید.مثلا در ابتدا شما باید کارگران ساختمانی استخدام کنید تا بتوانید ساختمانها و صحنه ها را بسازید،سپس کارکنان نظافتی،تا محیط شهرکتان تمیز باشد و امتیاز شهرکتان بیشتر شود.بعد از ساختن هر ساختمان تعدادی افراد بیکار جلوی در آن ظاهر میشوند که شما میتوانید آنها را به دلخواه در هر پستی که خواستید بگذارید.


مثلا میتوانید فردی را بازیگر و دیگری را کارگردان کنید.همچنین شما برای ساخت فیلمهایتان باید چند نویسنده نیز استخدام کنید که آنها را نیز به دلخواه میتوانید انتخاب کنید که هر کدام در چه ژانری شروع به فیلم نامه نویسی کنند.



همچنین شما برای رفاه کارکنانتان باید رستوران،سرویس بهداشتی و چند کابین استراحتی نیز بسازید و هر کدام از بازیگران و کارگردانان را در یکی از آنها سکنی دهید(خوشبختانه فقط باید برای ستارگانتان کابین اختصاصی بسازید و بقیه ی کارکنان مثل نویسنده ها و کارگران زحمتی برای شما ندارند)! و همینطور باید فضای بیرونی این کابینها را تزئین کنید تا ستارگانتان از آنجا خوششان بیاید!توجه داشته باشید که هر بازیگر یا کارگردانی که رتبه ی بالاتری داشته باشد،باید کابینش مجلل تر و گرانتر از دیگران باشد!


سپس شما باید بازیگران و کارگردانانتان را در صحنه های مختلف قرار دهید تا تمرین کنند و به این ترتیب تجربه شان در آن ژانر بیشتر شود و در نتیجه بهتر بازی کنند و رتبه و به اصطلاح Box Office فیلمتان نیز افزایش یابد و در نتیجه سود بشتری نصیب استودیو شود.


همانطور که متوجه شدید بازی بسیار طبیعی است و میزان سود دهی و رتبه ی استودیوی شما کاملا به هماهنگی ها و کنترل های شما و تلاشتان بستگی دارد و از اینرو این بازی بازی ای استراتژیک محسوب میشود.


در این بازی شما باید آزمایشگاه و دانشمند نیز بسازید و استخدام کنید تا همانطور که زمان میگذرد استودیوی شما نیز در زمینه ی فیلم سازی،لباسهای جدید،صحنه های جدید و... نیز پیشرفت کند.

شما باید در حین بازی حواستان به خیلی چیزها باشد:مثلا ساختمانهایی که باید چند وقت یکبار آنها را مرمت کنید،ممکن است بازیگرانتان برای از بین بردن استرس کاری به الکل روی بیاورند و الکلی شوند که شما باید از این امر پیشگیری کنید و اگر یکی از ستارگانتان الکلی شود برای مدت چند ماه باید او را بستری کنید تا دوباره سالم شود!!!

همچنین ممکن است ستارگانتان چاق و یا زشت باشند و در اینصورت باید تحت عملهای جراحی زیبایی قرار بگیرند و خیلی چیزهای دیگر!


شاید با این توصیفات بازی به نظرتان کمی مشکل بیاید اما اینطور نیست و لذت بازی به سختیهایش می ارزد.مخصوصا وقتی که خودتان فیلم نامه ی فیلمی را تهیه کنید و آن فیلم را بسازید!

بله علاوه بر اینکه نوشتن فیلم نامه ها به عهده ی نویسندگان شهرکتان میباشد،در صورتی که دوست داشته باشید خودتان نیز میتوانید فیلم نامه ای را تهیه کنید،بازیگران و کارگردان را انتخاب کنید و...اکشن!

همچنین هر ساله مراسم اسکار نیز برگزار میشود که اگر فیلمها و ستارگان شما هم رتبه ی خوبی داشته باشند در آن جایزه میگیرند و این باعث اعتبار بیشتر استودیوتان میشود.



هوش مصنوعی بازی نیز بسیار خوب است،مثلا اگر بازیگری در آن ژانر فیلمی که در آن بازی میکند کم تجربه باشد  و همچنین مثلا اگر بازیگری زشت باشد و  به جای فیلمهای ترسناک و یا اکشن،از او در فیلمهای رمانتیک استفاده کنید با انتقادات زیادی مواجه میشوید و فیلمتان فروش خوبی نمیکند!


در این بازی باید به نکات خیلی زیادی توجه داشته باشید اما همه ی اینها بر هرچه جذابتر و طبیعی تر بودن بازی می افزایند و شما واقعا خود را صاحب یک شهرک فیلم سازی بزرگ دانسته و برای بهبود و اعتبار آن تلاش میکنید.تجربه ای که شاید خیلی از بازیکنان این بازی نتوانند در واقعیت کسب کنند را با این بازی کسب میکنند و بسیــــــــــار لذت خواهند برد.



این بازی یک پک تکمیلی یا همان Expansion pack نیز دارد که نامش Stunt Effects میباشد که با نصب آن تعدادی حرکتهای جدید و جلوه های ویژه ای مانند انفجار و ... به بازیتان افزوده میشود.


عکسهایی از بازی:






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد